Området oser av rike forretningsfolk med dårlig tid, og et ønske om en komfortabel vei til en bedre helse. D
– Vi arbeidet som personlige trenere før vi startet for oss selv. Jeg jobbet i et lite studio med en relativt dĂĄrlig standard. Mannen min PĂĄl Hauge, arbeidet hos en større helsestudiokjede og opplevde et stadig press pĂĄ utstyret. Han hadde kunder som ikke fikk trent ordentlig pĂĄ grunn av mangel pĂĄ ledige apparater, sier hun.
– Han solgte ekstremt godt og vant ogsĂĄ mange priser. Vi ville ikke ta til takke med Second best. SĂĄ vi tenkte av i bare skulle kline til og starte vĂĄrt eget studio, sier Hild-Elin Hjelmeland til Nytt i Uka.
Først reiste de til Stockholm og Gøteborgfor ĂĄ se hva andre hadde fĂĄtt til. De gjorde undersøkelser pĂĄ nettet og studerte treningssenter i London og New York. Etter hvert kom de fram til det som skulle bli deres egen nisje. «All-inclusive» medlemmer skulle fĂĄ sitt eget skap med alt de trengte for ĂĄ utføre en treningsøkt.
– NĂĄr kundene vĂĄre kan komme direkte fra jobb i dress og finne alt de trenger i skapet sitt, har de allerede kommet over et hinder. Det har i hvert fall fungert utrolig bra for klientellet vĂĄrt pĂĄ Aker Brygge, sier Hjelmeland til avisa.
Treningssenteret har nĂĄ nærmere 50 «all-inclusive» medlemmer, som betaler mellom 9.700 og 11.500 kroner i mĂĄneden. Det inkluderer to timer to timer personlig trening, protein-shake, frukt, kaffe, havregryn, kostholdsveiledning, kondisjonstester og et eget skap.
– For de rette folkene er det bare lommerusk. Samtidig er det ingen som ønsker ĂĄ kaste penger ut av vinduet, uansett hvor mye man mĂĄtte ha ĂĄ rutte med, sier Hjelmeland.
Antallet «all-inclusive» medlemmer har økt jevnt og trutt siden de startet for 4 ĂĄr siden. I tillegg har Jobbsprek flere hundre klippkunder. Disse kjøper klippekort pĂĄ personlige treningstimer, men fĂĄr da ikke eget garderobeskap. I fjor hadde driftsselskapet Jobbsprek inntekter pĂĄ 5,8 millioner kroner.