Området oser av rike forretningsfolk med dårlig tid, og et ønske om en komfortabel vei til en bedre helse. D

Annonse
1914 Banner 1070×240

– Vi arbeidet som personlige trenere før vi startet for oss selv. Jeg jobbet i et lite studio med en relativt dÃ¥rlig standard. Mannen min PÃ¥l Hauge, arbeidet hos en større helsestudiokjede og opplevde et stadig press pÃ¥ utstyret. Han hadde kunder som ikke fikk trent ordentlig pÃ¥ grunn av mangel pÃ¥ ledige apparater, sier hun.

– Han solgte ekstremt godt og vant ogsÃ¥ mange priser. Vi ville ikke ta til takke med Second best. SÃ¥ vi tenkte av i bare skulle kline til og starte vÃ¥rt eget studio, sier Hild-Elin Hjelmeland til Nytt i Uka.

Først reiste de til Stockholm og Gøteborgfor Ã¥ se hva andre hadde fÃ¥tt til. De gjorde undersøkelser pÃ¥ nettet og studerte treningssenter i London og New York. Etter hvert kom de fram til det som skulle bli deres egen nisje. «All-inclusive» medlemmer skulle fÃ¥ sitt eget skap med alt de trengte for Ã¥ utføre en treningsøkt.

– NÃ¥r kundene vÃ¥re kan komme direkte fra jobb i dress og finne alt de trenger i skapet sitt, har de allerede kommet over et hinder. Det har i hvert fall fungert utrolig bra for klientellet vÃ¥rt pÃ¥ Aker Brygge, sier Hjelmeland til avisa.

Treningssenteret har nÃ¥ nærmere 50 «all-inclusive» medlemmer, som betaler mellom 9.700 og 11.500 kroner i mÃ¥neden. Det inkluderer to timer to timer personlig trening, protein-shake, frukt, kaffe, havregryn, kostholdsveiledning, kondisjonstester og et eget skap.

– For de rette folkene er det bare lommerusk. Samtidig er det ingen som ønsker Ã¥ kaste penger ut av vinduet, uansett hvor mye man mÃ¥tte ha Ã¥ rutte med, sier Hjelmeland.

Antallet «all-inclusive» medlemmer har økt jevnt og trutt siden de startet for 4 Ã¥r siden. I tillegg har Jobbsprek flere hundre klippkunder. Disse kjøper klippekort pÃ¥ personlige treningstimer, men fÃ¥r da ikke eget garderobeskap. I fjor hadde driftsselskapet Jobbsprek inntekter pÃ¥ 5,8 millioner kroner.

Annonse